Den givna mötesplatsen för svenskt näringsliv sedan 1984

Smart marknadsföring – en klok investering

I reklam- och marknadsföringsbranschen går man mot ett mer strategiskt tänkande där allt fler aktörer tar ett helhetsgrepp om uppdragsgivarens kommunikation. Det gäller inte minst Gomorron i Gävle som jobbar med allt från kommunikationsstrategier till digital marknadsföring och trycksaksproduktion.
– Det vi erbjuder ska vara en investering för våra kunder, säger Susanne Fridolfsson, VD på Gomorron.

Reklam- och kommunikationsbyrån Gomorron har funnits i drygt tio år och är etablerad i Gävle. I lokalerna på Atlasgatan träffar vi VD:n Susanne Fridolfsson och den nytillträdde byråchefen Camilla Härdin. De berättar att Gomorron hjälper företag, kommuner och organisationer med all slags kommunikation – rörlig bild, stillbild, tryckt media och digitala lösningar. Under senare år har byrån tagit ett större helhetsgrepp om sina uppdragsgivares kommunikation.
– Vi vet att genomtänkt och bra kommunikation ger fler affärer, skapar intern stolthet och bygger varumärke, säger Camilla Härdin.
– Där är vi gärna med från början till slut för att hjälpa våra kunder att nå fram till rätt målgrupp med rätt budskap i rätt kanaler, fortsätter Susanne.

Långsiktiga relationer
Gomorron kännetecknas av ett stort engagemang där alla vill väldigt mycket.
– Ibland kanske lite för mycket, skrattar Susanne och fortsätter:
– Vi strävar efter att etablera långsiktiga relationer och vill förstå kundens affär och utmaningar för att kunna maximera effekten med kommunikationen. Det vi erbjuder ska vara en investering för våra kunder, inte en kostnad.

Växer och utvecklas
Gomorron vill gärna bidra till ett bättre samhälle. De är bland annat engagerade i Ett bättre Gävle tillsammans med Gefle IF Fotboll – ett projekt för att främja social hållbarhet och bidra till integrationen i kommunen, något som både Susanne och Camilla tycker är viktigt.
Beträffande företagets framtid har Susanne och Camilla ambitionen att Gomorron ska fortsätta utvecklas och växa organiskt.
– Vi är åtta personer idag med en bra mix av bredd och spetskompetens. Det vi ser behov av i närtid är främst att förstärka oss på den digitala sidan med en ny webbdesigner som är vass på UX och front-end. Det finns ett driv och stark teamkänsla här, vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet. Gomorron är en perfekt arbetsplats för nyfikna personer som vill utvecklas tillsammans med oss, konstaterar Susanne Fridolfsson och Camilla Härdin.

Intervju: Axel Eriksson
Text: Örjan Persson