Helhetsleverantör av flexibla lagerinredningar
I takt med att e-handeln bara växer och växer ökar också behovet av smarta och effektiva lager- och logistiklösningar. Robs Group AB kan här göra en väsentlig insats för företag som vill effektivisera sin lagerhållning och utöka kapaciteten. Bolaget tillhandahåller såväl ny som begagnad lagerinredning i form av mycket kostnadseffektiva lösningar.
Det är Robert Dabrowski som äger och driver Robs Group AB, ett företag han startade efter att ha flyttat från Polen till Sverige 2006, och därefter ha arbetat en tid på RMS Lagerinredningar i Eskilstuna. Han såg genast stor potential i branschen som växer kraftigt i takt med den ökande e-handeln, vilket ställer höga krav på lagerhållning och logistik av branschens aktörer. Robert arbetade hårt för att sätta sig in i arbetet för att så småningom kunna göra avtryck i egen regi. Med sina 14 år i branschen har han skaffat sig lång erfarenhet som han idag har stor nytta av i sitt företagande.
Nytt och begagnat
Robs Group jobbar med både ny och begagnad lagerinredning.
– Vi ser oss som en helhetsleverantör i branschen. Vi står för egna leveranser och kan alltid ta fram en optimal och kostnadseffektiv lösning för varje enskild kund, säger Robert Dabrowski som även driver bolag i hemlandet.
Det medför en hel del fördelar, inte minst när det kommer till bemanning men också i form av de fördelaktiga inköpspriser han får via sitt nätverk på kontinenten.
I Robs Group jobbar man gärna med kundbesök. Robert och hans medarbetare åker vid intresse ut och träffar företag där man genomför behovsanalyser och berättar om koncept och kapacitet. I dagsläget sysselsätter Robs Group AB fyra anställda som utgår från lokalerna i Torshälla utanför Eskilstuna. Robert har dock tillgång till mer personal när behovet uppstår.
– Jag kan med enkelhet kalla in ytterligare ett 50-tal personer inom en vecka om uppdraget så kräver, informerar han.
Robs Group jobbar med både ny och begagnad lagerinredning.
– Vi ser oss som en helhetsleverantör i branschen. Vi står för egna leveranser och kan alltid ta fram en optimal och kostnadseffektiv lösning för varje enskild kund, säger Robert Dabrowski som även driver bolag i hemlandet.
Det medför en hel del fördelar, inte minst när det kommer till bemanning men också i form av de fördelaktiga inköpspriser han får via sitt nätverk på kontinenten.
I Robs Group jobbar man gärna med kundbesök. Robert och hans medarbetare åker vid intresse ut och träffar företag där man genomför behovsanalyser och berättar om koncept och kapacitet. I dagsläget sysselsätter Robs Group AB fyra anställda som utgår från lokalerna i Torshälla utanför Eskilstuna. Robert har dock tillgång till mer personal när behovet uppstår.
– Jag kan med enkelhet kalla in ytterligare ett 50-tal personer inom en vecka om uppdraget så kräver, informerar han.
God utveckling
Robs Group har sedan starten varit involverat i ett flertal nämnvärda projekt, varav det största gällde byggnationen av Lidls lager i Örebro, som faktiskt är Sveriges största. I skrivande stund förhandlar Robert även om serviceavtalet för Lidls anläggning i Halmstad. Ett annat stort projekt rörde en stor ombyggnation åt Rusta i Norrköping.
Bolaget har haft en stadig och positiv utveckling de senaste åren, vilket Robert har flera förklaringar till.
– Vi erbjuder service 24 timmar om dygnet, alla dagar i veckan, jobbar med ett tydligt kundfokus och låter alltid kvalitet vara ett ledord i alla delar av verksamheten. Vi jobbar med en uttalad strävan efter att ta ännu fler steg och leverera på det rikstäckande planet. Vi är på god väg att bli bäst i Sverige, säger Robert Dabrowski.
Robs Group har sedan starten varit involverat i ett flertal nämnvärda projekt, varav det största gällde byggnationen av Lidls lager i Örebro, som faktiskt är Sveriges största. I skrivande stund förhandlar Robert även om serviceavtalet för Lidls anläggning i Halmstad. Ett annat stort projekt rörde en stor ombyggnation åt Rusta i Norrköping.
Bolaget har haft en stadig och positiv utveckling de senaste åren, vilket Robert har flera förklaringar till.
– Vi erbjuder service 24 timmar om dygnet, alla dagar i veckan, jobbar med ett tydligt kundfokus och låter alltid kvalitet vara ett ledord i alla delar av verksamheten. Vi jobbar med en uttalad strävan efter att ta ännu fler steg och leverera på det rikstäckande planet. Vi är på god väg att bli bäst i Sverige, säger Robert Dabrowski.
Research: Axel Eriksson
Text: Örjan Persson
Text: Örjan Persson