IP-Only lanserar unik och rikstäckande tjänst som hjälper till med digitaliseringen i hemmet
Kom-igång-hjälp är IP-Onlys nya tjänst för att underlätta användning av fibernätet som alltmer breder ut sig över Sverige. Tjänsten är rikstäckande med syfte att minska digitala utanförskapet.
– Efter många samtal med kunder har vi sett att det finns en digital ångest. Många känner sig osäkra och obekväma inför att installera och använda tjänsterna, säger Fredrik Relander, produktchef Fiber Fastighet och SME, IP-Only.
Enligt Post- och telestyrelsen har strax över 70 procent av alla svenskar fiber i dag, vilket betyder att den snabba infrastrukturen redan finns i många områden. Däremot saknar många kunskapen om möjligheterna eller hur man kommer igång med användningen enligt IP-Onlys undersökningar.
Enligt Post- och telestyrelsen har strax över 70 procent av alla svenskar fiber i dag, vilket betyder att den snabba infrastrukturen redan finns i många områden. Däremot saknar många kunskapen om möjligheterna eller hur man kommer igång med användningen enligt IP-Onlys undersökningar.
Hembesök
Utifrån detta kunskapsbehov lanserar IP-Only i dag tjänsten Kom-igång-hjälp. Den som beställer tjänsten får hembesök av en tekniker som hjälper till med praktiska frågor kring bredband, tv och telefoni. Tjänsten är rikstäckande.
– Efter många samtal med kunder har vi sett att det finns en digital ångest. Många känner sig osäkra och obekväma inför att installera och använda tjänsterna. Efter att vi nu byggt fibernätet till en majoritet av svenskarna är nästa logiska steg kunskap och användning – tekniken och infrastrukturen är inte värd något om den inte används. Tjänsten är rikstäckande, alla ska med, även digitalt, säger Fredrik Relander, produktchef Fiber Fastighet och SME, IP-Only.
Utifrån detta kunskapsbehov lanserar IP-Only i dag tjänsten Kom-igång-hjälp. Den som beställer tjänsten får hembesök av en tekniker som hjälper till med praktiska frågor kring bredband, tv och telefoni. Tjänsten är rikstäckande.
– Efter många samtal med kunder har vi sett att det finns en digital ångest. Många känner sig osäkra och obekväma inför att installera och använda tjänsterna. Efter att vi nu byggt fibernätet till en majoritet av svenskarna är nästa logiska steg kunskap och användning – tekniken och infrastrukturen är inte värd något om den inte används. Tjänsten är rikstäckande, alla ska med, även digitalt, säger Fredrik Relander, produktchef Fiber Fastighet och SME, IP-Only.
Tjänster
Tjänsten Kom-igång-hjälp bistår med bland annat följande:
– Leverans och installation av router
– Aktivering av tjänst och säkerställning av funktion
– Installation och genomgång av tv-box
– Genomföra vidaredragning av kablar
– Koppla upp alla enheter och säkerställa kvalitet och funktion
– Det finns liknande tjänster på marknaden, men ingen som kan hjälpa till med fysisk vidaredragning av kablar. Med IP-Onlys Kom-igång-hjälp tar vi ett steg vidare och förhoppningen är att kunden ska bli självgående med alla tjänster och enheter i hemmet, även om det innebär att man drar ytterligare sladdar, säger Fredrik Relander.
Tjänsten Kom-igång-hjälp bistår med bland annat följande:
– Leverans och installation av router
– Aktivering av tjänst och säkerställning av funktion
– Installation och genomgång av tv-box
– Genomföra vidaredragning av kablar
– Koppla upp alla enheter och säkerställa kvalitet och funktion
– Det finns liknande tjänster på marknaden, men ingen som kan hjälpa till med fysisk vidaredragning av kablar. Med IP-Onlys Kom-igång-hjälp tar vi ett steg vidare och förhoppningen är att kunden ska bli självgående med alla tjänster och enheter i hemmet, även om det innebär att man drar ytterligare sladdar, säger Fredrik Relander.
Källa: IP-Only