Content pages
Kundvård i fokus i Amers redovisningsbyrå | Svensk Leverantörstidning

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Kundvård i fokus i Amers redovisningsbyrå

Med en kompetent och stabil redovisningsbyrå i ryggen skapas förutsättningar för lönsamma verksamheter. Det är något man tagit fasta på i RedLab AB där man har lång erfarenhet av allt ifrån bokföring, löneadministration och bokslut till deklarationer, skattefrågor och rådgivning.

RedLab AB är en redovisningsbyrå i Värnamo med lång erfarenhet och auktorisation från SRF, Sveriges Redovisningskonsulters Förbund. Företaget sköter löpande bokföring, löner, bokslut, årsredovisningar, skatte- och deklarationsfrågor åt små och medelstora företag. Beroende på kundens behov anpassar man ett lämpligt paket för den löpande bokföringen.
Civilekonomen Amer Bavcic kom från Bosnien till Sverige för tjugofem år sedan. Han kompletterade sina studier i Sverige på Högskolan i Gävle och arbetade sedermera en tid på Gävle kommun, innan han flyttade till Värnamo kommun. Han har också jobbat på skattekontoret i Reftele i sju år och lika länge på en annan revisionsbyrå innan han startade RedLab 2014.

Fasta priser
Ambitionen var att erbjuda kvalificerade redovisningstjänster till små och medelstora företag. Hans anslag till marknaden var att erbjuda ett all inclusive-system, med ett fast pris till kunden.
– Kunden får hjälp med löpande bokföring, skatter, bokslut och obegränsat med konsultationer till ett fast pris, berättar Amer Bavcic.
– Mina kunder skall inte ha ont i magen när fakturan från RedLab kommer, utan veta den exakta årskostnaden för tjänsten i förväg. Den personliga kontakten och kundservicen är central för mig. Kunden får av mig fortlöpande utbildning, skolning och laglig skatteplanering. Jag håller kontroll på kostnadsställen och hjälper kunden att dra i handbromsen i realtid, innan utgifterna hinner skena iväg. Det innebär lite mer jobb i början av kundrelationen, men sedan flyter det på.

Tar sig tid
Amer är välkänd i bygden och många av kunderna har sökt sig till RedLab tack vare rekommendationer från andra kunder. Amer har två döttrar, varav den ena kommer in i verksamheten 2018 efter att ha avslutat sin högskoleutbildning.
– När kunder ringer och har frågor ser jag till att ge snabba och korrekta svar. Om jag behöver efterforska information återkopplar jag så fort som möjligt. Jag tar mig tid med kunderna och samtalar med dem i lugn och ro utan stress, säger Amer Bavcic som både tar emot kunder på det egna kontoret och besöker dem på plats.
– Kunderna är aldrig en störande del av ett arbete, de är skälet till att jag har ett. Att ge kunden ett värdigt bemötande är viktigt för mig, avslutar Amer Bavcic.

Text och research: Sakari Bomström

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Tema Näringsliv

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *