Content pages
En trygg ekonomipartner för målmedvetna företag | Svensk Leverantörstidning

SENASTE JOBB

• No Posts Found

En trygg ekonomipartner för målmedvetna företag

företagstjänst

Med en ekonomisk rådgivare i bakgrunden läggs grunden för utveckling och tillväxt i moderna företag. Så är tankesättet i Företagstjänst i Åmål AB där man skräddarsyr lösningar för varje enskild kund, som tack vare samarbetet med Företagstjänst kan ägna tiden åt kärnverksamheten i stället för ekonomin.

I samband med att Företagstjänst Eriksson & Bäckström flyttade till Åmål från Tösse 2010 började Ann-Britt Holmström jobba i företaget. Redan två år senare fick hon erbjudande om att köpa redovisningsdelen i firman, vilket hon också beslutade sig för att göra. Den 1 oktober 2014 tog hon över verksamheten med befintlig kundstock och samtidigt bytte bolaget namn till Företagstjänst i Åmål AB.

God utveckling
Vi träffar Ann-Britt på kontoret i Åmål där hon berättar att det mesta har pekat uppåt sedan hon tog över.
– Faktum är att vi har haft en mycket positiv utveckling och tillväxt sedan övertagandet. Många nya kunder har kommit till oss och många av dem har valt oss tack vare rekommendationer från tidigare uppdragsgivare. Vi har nyligen anställt en ny medarbetare, vilket gör att vi numera är fem i företaget, plus de två tidigare ägarna Lasse och Tage som jobbar på konsultbasis, berättar Ann-Britt Holmström.

Personliga kundrelationer
På Företagstjänst i Åmål AB brinner man för ekonomi. Ambitionen är att bistå med professionella tjänster och rådgivning så att kunden kan fokusera på kärnverksamheten.
– Vi erbjuder bland annat lönehantering, redovisning, bokslut och deklaration men också utbildning och rådgivning. För oss handlar det alltid om att skräddarsy en lösning, anpassad efter den aktuella kundens önskemål och behov, förklarar Ann-Britt Holmström.
Hon lyfter fram begrepp som familjär service, tillgänglighet och kompetens, vilka är ledord som genomsyrar alla delar av verksamheten.
– Vi jobbar både på vårt kontor och på plats ute hos kunderna. Vårt fokus ligger på småföretagarna och eftersom vi är ett lite mindre företag kan vi värna om den personliga kontakten. Det är något som vi vet att våra kunder uppskattar, avslutar Ann-Britt Holmström.

Research: Håkan Larsén
Text: Örjan Persson

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Tema Näringsliv

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *