Content pages
Nya OCAY blir ledande leverantör av förnödenheter till företag | Svensk Leverantörstidning

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Nya OCAY blir ledande leverantör av förnödenheter till företag

3D man with boxes

Den 1 april bildades en rikstäckande koncern då anrika Gullbergs och Kontorsvaruhuset samlades under det nya varumärket Ocay. Med fler än 60 000 kunder inom privat och offentlig sektor är det nya namnet ytterligare ett steg i att stärka positionen som Sveriges ledande leverantör av produkter och tjänster som får företag att fungera och prestera. Lokal närvaro, personliga relationer och tillgänglighet genom multikanal är några av ledorden för framtiden.

Nya Ocay är resultatet av ett samgående under 2013 mellan anrika Gullbergs och Kontorsvaruhuset. Ocay blir därmed en av Sveriges ledande leverantörer av allt ifrån klassiska kontorsvaror till produkter och tjänster inom teknik, hygien och städ, fika och servering, emballage, yrkeskläder, möbler, dokumenthanteringslösningar samt present och profil. Ambitionen är att tillhandahålla alla de förnödenheter som arbetsplatser behöver för att fungera.
– Nya kundbeteenden, branschglidning och teknisk utveckling gör att den klassiska kontorsvaruhandeln är på väg att förändras och ytterligare konsolideras. Nya Ocay har en väldigt tydlig målsättning att som lokal svensk aktör leda den förändringen. Fler än 60 000 kunder använder idag oss för att skapa presterande arbetsplatser och vår ambition är att inom ett antal år fördubbla omsättningen till mer än 2 miljarder kronor, säger Tomas Bergström, VD för Ocay.

Ny e-handelsplats
I samband med namnbytet lanserades Ocays nya e-handelsplats som blir en viktig del av bolagets utpräglade multikanalstrategi. Den skapar enkelhet och tillgänglighet till e-handel för bolagets kunder, branschens största säljkår med 130 säljare, 38 butiker från Luleå i norr till Trelleborg i söder samt kundsupport. Genom lokal närvaro och personliga relationer strävar Ocay efter att erbjuda hållbara lösningar, vad avser såväl totalekonomi som miljö och långsiktiga affärsrelationer.
– Vi tror att nyckeln till framgång är ett brett sortiment, tillgänglighet och snabba leveranser, men också ett personligt bemötande och ett ansvarstagande för kundens totala förbrukning. Genom vår uttalade satsning på multikanal ska det vara enkelt att påbörja ett köp i någon av våra kanaler och avsluta det i en annan, säger Tomas Bergström.

Källa: www.ocay.se

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Industri

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *