Content pages
Smarta produkter för det moderna hemmet | Svensk Leverantörstidning

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Smarta produkter för det moderna hemmet



Under designmässan i Milano visade Whirlpool prov på smarta lösningar anpassade för det moderna och upp­kopplade hemmet. Genom intelligent teknik, funktionell design och miljö­anpassade produkter skapar Whirlpool förutsättningar för en enklare, snyggare och grönare vardag.


– Vårt fokus är som alltid att skapa innovativa lösningar för det moderna hushållet utan att göra avkall på funktion och design, säger Maria Ståhl, Commercial Manager för Sverige på Whirlpool Nordic.

Förenkla vardagen med Whirlpools 6TH SENSE Live technology

Under årets mässa demonstrerades bland annat en användarvänlig app som gör det möjligt att via en smart phone, surfplatta eller bärbar dator interagera och styra dina hushålls­produkter – i eller utanför hemmet. Varje produkt kopplas samman via ett Wi-fi-nätverk och är på så sätt tillgänglig för att sända och ta emot information. Med några enkla knapptryckningar kan du t.ex. aktivera frysens snabbinfrysningsläge redan när du befinner dig i affären eller hämta recept och inköpslista baserat på de matvaror du har hemma i kylen. Därtill kan du bl.a. få information om din energikonsumtion och möjlighet att planlägga hemmets olika aktiviteter för att minska energikostnaderna.

{loadposition contentbanner}

Genom denna presentation har Whirlpool gett en förhandsglimt av en ny kommande generation vitvaror förberedda för den mobilt uppkopplade konsumenten – 6TH SENSE Live technology.

– Den nya tekniken är ett utmärkt exempel på hur vi ständigt arbetar med att utveckla vårt koncept 6TH SENSE. Det handlar om att förenkla vardagen för våra konsumenter så mycket som möjligt. Förutom miljövänliga produkter med optimerad prestanda kommer vi tack vare den nya tekniken kunna erbjuda många nya funktioner och tjänster, berättar Maria Ståhl.

Ljus för intuitiv vägledning

The Lightning experience är ett annat innovationsprojekt som presenterades på årets mässa i Milano. Genom att på ett kreativt sätt använda ljus på produkterna i form av tydliga LED-indikatorer och informativ steg-för-steg belysning blir det enklare och tydligare för konsumenterna hur produkterna ska användas.

Graphics on Glass; trendig och elegant glasdekor

Då köket går allt mer mot att vara en samlingsplats för umgänge, snarare än en arbetsplats, spelar materialvalen och designen en allt större roll. En materialteknik som visar på design i framkant är Whirlpools grafiska glas. Genom att applicera fina geometriska mönster på glaset skapas en dekorativ 3D-effekt att vila ögonen på före, under och efter middagen. Ett designutförande som lämpar sig särskilt för hem med öppen planlösning och som bidrar till att kök och vardagsrum smälter samman på ett naturligt sätt. Den nya designen presenterades med en serie produkter bestående av en fläkt, en ugn och en induktionshäll.

– För de som verkligen vill sätta en personlig prägel på sitt kök är vår nya serie med fläktar med en panelfront i glas något att satsa på. Fronten finns med olika grafiska motiv och kan enkelt bytas ut för att förnya uttrycket i rummet. Även dessa fungerar som en bro mellan kök och vardagsrum, men är kanske främst till för de som vågar ta ut svängarna lite extra, avslutar Maria Ståhl, Commercial Manager för Sverige på Whirlpool Nordic.

Källa: Whirlpool

Håll koll – här får du SvenskLeverantorstidning.se:s nyhetsbrev!

 

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Industri

One Response

Kommentera

    Trackbacks/Pingbacks

    1. Det moderna hemmet - Boxbeslag

    Kommentera

    Your email address will not be published. Required fields are marked *