Content pages
Kundvårds­hantering i Sharepoint för små företag | Svensk Leverantörstidning

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Kundvårds­hantering i Sharepoint för små företag


Kundvård blir allt viktigare för tjänsteproducerande företag och framför allt i de små företagen.

CRM-system som används för kundvård är ofta komplexa att anpassa till företagen, konsulter hjälper ofta företagen med installation och anpassning. För de små företagen är det för kostsamt både i investering samt tidsmässigt.

NetIntegrate har hjälp ett flertal kunder med implementation av Microsofts CRM-system Business Contact Manager(BCM) som är ett tillägg till Outlook som ingår i Office Proffesional Plus licensen. Företagen väljer att installera BCM “för det inte kostar något”, som Ove Bristrand på NetIntegrate ofta hör. Ove har arbetat med BCM sedan Office 2003 och är en av de få i Sverige som hjälper kunder med BCM, ofta får Ove uppdrag direkt av Microsofts partnerförening IAMCP att hjälpa kunderna med BCM.

{loadposition contentbanner}

Konkurrensen från Web-baserade CRM samt det ökade intresset av hosted i Sharepoint i molnet har gjort att NetIntegrate utvecklat ett kundvårdssystem anpassat för småföretagen. “Jag vill inte kalla det för ett CRM-system, eftersom det inte har e-post kopplingen som ofta är en ingrediens i CRM.”, säger Ove Bristrand på NetIntegrate.

Funktioner som är viktiga för småföretagen är att samla kunder och prospekt samt affärsmöjligheter och aktivititeter med kunderna finns med i NetIntegrates system för kundvård i Sharepoint.

Kundvård i Sharepoint säljs som ett baspaket med utbildning i självadministration alternativt utan utbildning med supportavtal från NetIntegrate. Baspaketet med utbildning kostar från 8 000:- för företag med mindre än 10 användare.

Källa: NetIntegrate

Håll koll – här får du SvenskLeverantorstidning.se:s nyhetsbrev!

 

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER IT/Digital Kommunikation

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *