Content pages
Energi­branschens grönaste varumärke | Svensk Leverantörstidning

SENASTE JOBB

• No Posts Found

Energi­branschens grönaste varumärke


I undersökningen Sveriges grönaste varumärke, som varje år görs av varumärkes- byrån Differ tillsammans med undersöknings- företaget YouGov, har Sveriges konsumenter för tredje året i rad utsett GodEl till energi- branschens grönaste varumärke. Syftet med undersökningen är att se hur miljövänliga svenska folket upplever att olika varumärken på svenska marknaden är.

Under de år som undersökningen genomförts har företagens ansvar breddats och handlar nu inte bara om miljöfrågor. Konsumenterna har idag en förväntan på ett större och mer genomtänkt hållbarhetsarbete. För att framgångsrikt kunna använda sitt hållbarhetsarbete som en konkurrensfördel krävs ett ärligt och långsiktigt engagemang där företagets ansvar utgör en naturlig del av affärsstrategin. En balansgång som GodEl lyckats väl med.

{loadposition contentbanner}

– Det är helt rätt att ansvarstagande och hållbarhet är mer än bara miljöhänsyn. Grunden i GodEls affärsidé är att generera pengar till välgörande ändamål och vår miljöpolicy har egentligen alltid varit väldigt enkel: Den enda helt gröna kilowattimmen är den som aldrig förbrukas. Att vi får den här typen av utmärkelser tycker jag visar att konsumenterna uppskattar vårt arbete, säger Marie Dahllöf VD på GodEl.

Källa: GodEl

Håll koll – här får du SvenskLeverantorstidning.se:s nyhetsbrev!

 

SÄG DIN ÅSIKT. SKRIV EN KOMMENTAR!

MER Energi

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *